Kundecase
Scandic
Scandic er Nordens største hotelkæde med et netværk af 280 hoteller med 58.000 hotelværelser, fordelt i seks lande. Scandic har 15.000 ansatte, der alle har ét fælles mål for øje; nemlig at sikre unikke hoteloplevelser, som giver gæsterne lyst til at komme igen.
Scandic er desuden Danmarks eneste svanemærkede hotelkæde og har siden 1993 arbejdet målrettet med bæredygtighed.


Vores produkter giver glade hotelgæster
Scandic bruger Lyreco Branding Solutions som leverandør på flere forskellige områder. Det gælder produkter med brandlogo; så som bolsjer, kuverter, personalejulegaver og lignende, hvor det er vigtigt, at Scandic bliver promoveret tydeligt og fremstår professionelt.
Derudover leverer Lyreco Branding Solutions produkter til Scandics shopkoncept. På alle hoteller er en lille butik, hvor gæsterne kan finde de mest essentielle produkter, fra nylonstrømper og underbukser til barberskrabere, tandpasta og skopudsersæt, hvis de har glemt det hjemme eller mistet deres bagage. Scandics logo er ikke på produkterne, men det er altafgørende, at kvaliteten er i top, så gæsterne forbinder Scandic med gode produkter.
Scandic har desuden et stort fokus på bæredygtighed. Det er vigtigt, at deres leverandører og samarbejdspartnere tilbyder bæredygtige løsninger og grønnere produkter. Derudover skal virksomhederne have en klar social profil og kunne garantere, at produkterne er produceret forsvarligt.
Om samarbejdet
Kunderne er kernen i vores forretning. Vi sørger for, at de får al den hjælp, de har brug for, hvorvidt det er rådgivning, assistance eller løsninger.
”Det er vigtigt for os, at vores leverandører kan levere bæredygtige løsninger. Vi skal være sikre på, at varerne er produceret på forsvarlig vis, og at kvaliteten altid er i top.”


Kvalitet og bæredygtighed
Køb af miljøvenlige produkter kræver klare oplysninger og nem identifikation.
Derfor er anerkendte mærker som Ecolabel, FSC og PEFC specificeret for hvert produkt i Lyrecos katalog og webshop.
Vi kræver, at vores leverandører og producenterne af Lyrecos egne produkter lever op til vores krav om miljø, arbejdsmiljø og menneskerettigheder. Fokus på bæredygtighed og etik i leverandørkæden er derfor et centralt princip i Lyrecos CSR-strategi.
Interesseret i andre kundecases

Bravida AB
Kundecase Bravida giver bygninger og anlæg liv – døgnet rundt, året rundt. Med mere end 12.000 ansatte fordelt på 180 lokaliteter i hele Skandinavien, leverer