Kundecase

Europcar

Europcar er Danmarks største biludlejningsvirksomhed inden for korttidsleje og leasing af personbiler, vare- og lastvogne samt mindre busser. I Danmark har virksomheden ca. 8.000 biler fordelt på 30 afdelinger med 300 ansatte. Europcar, som er en del af Europcar Mobility Group, er blandt verdens største biludlejningsselskaber med 5 millioner kunder verden over, 8.860 ansatte og 248.000 køretøjer.

Selve opgaven

I 2020 havde Europcar et ønske om at optimere processen omkring indkøb af kontorartikler. Tidligere bestilte man papir- og kontorartikler hjem til alle afdelinger fra én central placering, hvorefter kontorartiklerne skulle distribueres ud efter behov. Det var ikke kun besværligt men også tidskrævende. Med Lyreco Branding Solutions er det nu muligt, at hver enkelt afdeling bestiller produkter, når behovet opstår.

Ved at samle produkterne ved én leverandør, kan virksomheden lettere bestille den rette mængde produkter hjem efter behov i stedet for at brænde inde med store mængder, der ikke bliver brugt eller bliver forældet. Det mindsker spild og gør arbejdsprocessen lettere.

Siden har samarbejdet udviklet sig, og Lyreco Branding Solutions leverer nu udover papir- og kontorartikler også marketingrelaterede produkter; blandt andet p-skiver, nøgleringe, vandflasker og firmatrøjer til DHL-stafet.

Om samarbejdet

Kunderne er kernen i vores forretning. Vi sørger for, at de får al den hjælp, de har brug for, hvorvidt det er rådgivning, assistance eller løsninger.

Vi ved, at når vi bestiller ved Lyreco Branding Solutions, så får vi med 99 % sikkerhed varerne dagen efter. Det betyder meget for vores virksomhed, at vi kan stole på det.

Vi bestiller diverse papir- og tryksager fra Lyreco Branding Solutions, men derudover hjælper de også med reklameartikler. Vores kontaktperson fungerer som sparringspartner og giver inspiration til, hvilke produkter der er relevante at tilbyde vores kunder. Vi har blandt andet fået p-skiver, nøgleringe, bilnøgler og vandflasker. Vi er meget glade for samarbejdet.

Det giver super god mening, at vi har alle vores tryksager samlet hos Lyreco Branding Solutions. Vi har et godt samarbejde, og de hjælper os, når dokumenter skal genoptrykkes, eller vi skal have bestilt eller udviklet nye produkter. Det betyder meget, at man kan mærke, at der et menneske bagved, der vil gå den ekstra mil, når man har spørgsmål.” 

Kvalitet og bæredygtighed

Køb af miljøvenlige produkter kræver klare oplysninger og nem identifikation.  
Derfor er anerkendte mærker som Ecolabel, FSC og PEFC specificeret for hvert produkt i Lyrecos katalog og webshop. 

Vi kræver, at vores leverandører og producenterne af Lyrecos egne produkter lever op til vores krav om miljø, arbejdsmiljø og menneskerettigheder. Fokus på bæredygtighed og etik i leverandørkæden er derfor et centralt princip i Lyrecos CSR-strategi. 

Interesseret i andre kundecases?

Scandic

Kundecase Scandic er Nordens største hotelkæde med et netværk af 280 hoteller med 58.000 hotelværelser, fordelt i seks lande. Scandic har 15.000 ansatte, der alle

Læs mere

DAB

Kundecase DAB er et administrationsselskab, der siden 1942 har administreret boliger for almene boligselskaber og kommuner i hele landet. I dag administrerer og udlejer DAB

Læs mere

Bravida AB

Kundecase Bravida giver bygninger og anlæg liv – døgnet rundt, året rundt. Med mere end 12.000 ansatte fordelt på 180 lokaliteter i hele Skandinavien, leverer

Læs mere